neděle 10. července 2016

Bábovky - Radka Třeštíková

Autor: Radka Třeštíková
Počet stran: 328
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2016

"Ona kývne, a když kontrakce dosahuje vrcholu, začne poslušně dýchat tak, jak ji to naučili v kurzu, rychlé nádechy a výdechy jako pes, a přitom se na mě skoro až se psí oddaností dívá. Její manžel si čte noviny, které si přinesl odněkud zvenku z trafiky..."


Na tuto knihu jsem se moc těšila a věděla jsem proč. :-) 

"Dvanáct žen, dvanáct osudů propojených v jednom románu. Napadlo vás někdy, co řeší milenka ženatého muže a jaká je ve skutečnosti ta příšerná manželka, o které jí on vypráví? Nebo proč má sestra manželky tak špatný vztah se svojí dcerou? Jak se vlastně cítí ta patnáctiletá holka, na kterou si rodiče nikdy neudělají čas? A kam se vlastně poděly ty peníze? Kdo je vzal, kdo je ztratil, kdo je utratil, kdo je našel a kdo je bude muset vrátit? Nechte se strhnout upřímnou zpovědí hlavních hrdinek, kde nechybí ironie, humor, bolest, napětí, nenávist ani láska. Kde se emotivní příběhy vzájemně prolínají, jeden vede ke druhému, k celé řadě zajímavých rozuzlení a potom nerušeně pokračují dál, někdy šťastně, někdy ne, takový už je život."

Román, který se pro mne stal nejlepším románem roku 2016. S rukou na srdci odpřisáhnu, že mne tento rok ještě žádná kniha nedostala do stavu jako Bábovky. Kdy mě příběh pohladil po duši, zabavil mi mozek a rozbil srdce. Smála jsem se, zatínala nehty do dlaní a přála si mít pevné nervy, měla jsem slzy na krajíčku, ale hlavně, žila jsem tím, žila jsem příběhem. Vlastně příběhy.

Děj se skládá z dvanácti (na první pohled zdá se) samostatných příběhů. Každý je pojmenován určitým ženským jménem a hned u druhého mi bylo jasné, že na sebe navazují. Pro mě bylo perfektní počínání i to, že jsem si po každém příběhu dávala dohromady, kdo to vlastně byl, co měl společného s těmi předchozími příběhy, o kom by to ještě mohlo být... Byla to pro mě kniha kterou, i když jsem musela odložit, jsem nosila v hlavě.

"Kývnu, přestože na hamburger nemám chuť, chtěla bych si zajít do nějaké pěkné restaurace, třeba na suši, jen sedět, povídat si o blbostech a smát se, když mi spadne maki do sójovky, nebýt výjimečně něčí společnice, teda kurva, abych byla přesná."

Některé příběhy se mě dotkly přímo osobně. Což bylo svým způsobem velmi okouzlující a já si prostě myslím, že každá žena, cca od dvaceti osmi nahoru se aspoň v jednom příběhu najde. I když třeba minimálně, tak najde :-)

Autorka se vám dokáže dostat pod kůži, ví totiž o čem je život. A tyhle její "vědomosti" vám předá právě přes tuto knihu a její stránky. Protože život je krutý (říká se to i hůř, ale píšu to před dvaadvacátou hodinou :-)), tak příběhy jsou smutné, jsou nepochopitelné, jsou příšerné, ale téměř v každé zlé části dokázala Radka Třeštíková vykouzlit aspoň malinkou kapku lásky, harmonie, humoru či pochopení.

Tuto knihu doporučuji ženám od... cca dvaceti osmi nahoru... No jasně, já to doporučuji všem bez rozdílu věku, ale myslím si, že něco kolem 28 je taková ta správná cílová skupina, která to dokáže perfektně uchopit a mnohdy vydávat za své. Tohle jsou životní osudy lidí, kteří můžou být vašimi sousedy či kamarády. A je to skutečné. A je to skvělé! Opravdu výborné.

Díky Martinus.cz za poskytnutí recenzního výtisku a pokud se vám recenze líbí, budete si chtít Bábovky koupit, což doufám, že budete, tak přímo tady. :-)

Mějte se krásně!
Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat