sobota 2. května 2015

Selekce - Kiera Cass

Autor: Kiera Cass
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 288
Překlad: Jana Doležalová-Montorio

Oficiální anotacePro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.
zdroj anotace: databazeknih.cz

Můj názor:
Než jsem se ke knize dostala, tak jsem ze všech stran slyšela její klady, samou chválu, oslavné ódy a proto jsem musela po ni sáhnout a zjistit, co je na tom pravdy.
Páni! Kniha se četla krásně jednoduše, děj jen ubíhal, bylo to strhující, jestli už konečně ano nebo ne, místy to bylo, jak já říkám "na facku", protože mne Amerika neskutečně vytáčela, mít ji tady, dám ji průplesk a je klid.



Kdyby ta kniha neměla tak hezkou obálku, tak možná ještě leží nečtená ve frontě ostatních knih. :)

Každopádně, trochu k ději, který si vezmu na paškál :) Jsme někde ve vzdálené budoucnosti, kde jsou lidé rozdělení na kasty, od první do osmé a podle čísla také mají jídlo, vzdělání, práci.. 8=bezdomovec. Chápeme, že? :) A ze všech těch kast se můžou přihlásit dívky ve věku 16ti let do Selekce, což je dle mého taková soutěž, jako Amerika hledá top modelku.
Dívky si vybírá princ, spolu s rádci a rodiči, protože budoucí královna přece musí s ním ladit na fotkách, musí být kultivovaná, znát historii, vědět, kdy a jak použít určitý příbor, musí být reprezentativní a proto... Selekce.
35 dívek soutěží o jedno srdce.. No, víte co, ono to je trochu stylem "Farmář hledá ženu", protože když se jedna dívka s princem políbí, tak zjistí, že se líbala i druhá.. :) Mnohoženství... To je u nás zakázáno, tak o tom aspoň můžeme číst, no :)
A jen taková vsuvka.. V knize se objevuje Celesta... Tak tuhle dívku si vychutnejte! Já v ni poznala jednu mou známou :) A vy v ní budete mít svou známou jakbysmet. :)

zdroj obrázku: tady

Ovšem, i po těchto pár řádcích, které nejsou až tak pozitivní, je to pozitivní recenze, nenechte se mnou obalamutit. Kniha se mi líbila, je roztomilá a už teď se nemůžu dočkat Elity. Mne to totiž zajímá, jak to bude dál. A těším se na to.

Takže, pokud jste nečetli, tak neváhejte, pokud jste četli, jaký na ni máte názor? Budu ráda za každý Váš komentář. :)

Děkuji, 
DaraMegan

Žádné komentáře:

Okomentovat