neděle 26. dubna 2015

Michael Robotham - Řekni lituji


Autor: Michael Robotham
Nakladatelství: MOBA
Rok vydání: 2015
Počet stran: 488
Překlad: Alexandr Neuman
Autor obálky: Karol Lament

Oficiální anotace:
Jedné letní nedělní noci se ve vesnici Bingham nedaleko Oxfordu ztratí dvě nejlepší patnáctileté kamarádky Piper Hadleyová a Natasha McBainová. Mnohadenní televizní přímý přenos zpátrání po nich upoutá celý národ. Dívky se ale nepodaří najít. O tři roky později, v průběhu nejhorší sněhové vichřice za posledních sto let, dojde k brutální vraždě manželského páru bydlícího na farmě, kde kdysi se svými rodiči žila iNatasha McBainová. A pod ledem zamrzlého jezera je po sněhové bouři nalezeno tělo mladé bosé ženy. Policie zadrží duševně narušeného mladíka, který slyší hlasy a tvrdí, že té noci viděl v bouři dívku, kterou pronásledoval sněhulák. Klinický psycholog a tvůrce zločineckých profilů pro policii Joseph O’Loughlin je přesvědčený, že dívky, které zmizely před třemi lety, stále žijí. Přesvědčuje policii, že je třeba obnovit vyšetřování, ale čím víc se blíží pravdě, tím nebezpečnější celá situace začíná být. Mysl jeho protivníka je chladnokrevná, rafinovaná a zvrácená.
zdroj: databazeknih.cz

Vážení, za mne říkám, že toto je ta zatím nejlepší kniha, kterou jsem tento rok četla!

Na obálce je napsáno... Dvě pohřešované dívky. Dvě brutální vraždy. A jeden člověk, který zná pravdu.. Už toto samo o sobě je věc, která Vás nutí si knížku koupit a začíst se. Když si otevřete, hned od první stránky si můžete být jistí, že jste neudělali chybu, že to je správná volba. Nechybí jak "vtipné" hlášky ze strany pohřešovaných dívek, tak dokonale vykreslené situace, které Vás vtáhnou do děje a nepustí.

" Dneska se nikdo neschová beze stop - ne se všemi těmi e-maily a facebookovými stránkami a twitterovými účty. Nechávají za sebou elektronickou stopu jako myší hovínka v kyberprostoru."

Děj se dá rozdělit na dvě části, které se prolínají. Kapitola o vyšetřování, hledání stop, pátrání po dívkách střídají kapitoly psané kurzívou, které jsou příběhem pohřešovaných dívek, kdy se dozvídáme, co se s nimi děje, jak se k nim ten, kdo je unesl, chová.
Hlavní postavou je psycholog Joseph O´Loughlin, říkejme mu Joe, který si prošel svým vlastním peklem, když jistý blázen unesl jeho dceru, věznil ji, jen proto, aby jej potrestal. A nyní, když se ocitá v Oxfordu a ví o dvou pohřešovaných dívkách, prožívá peklo znovu, jen už ne v roli otce unesené, ale v roli psychologa, který může v tomto případu vnést to potřebné světlo k vyřešení záhady.


Autor si maximálně pohrál s dějem, kdy napětí střídá akce, přiznám se, okusovala jsem si nehty, odmítala jsem dělat domácí práce, jen proto, abych mohla dočíst kapitolu a z kapitoly byly dvě...tři... Až jsem zjistila, že to prostě nejde odložit!
Navíc si myslím, že ty činy, které autor popisuje v knize, jsou velmi reálné a v dnešní době se opravdu dějí. Stačí se podívat na televizní noviny jedné nejmenované stanice, a myslím, že uvidíte kus případu.
Někdy, na straně 252 jsem si byla jista, že vím, kdo je tím cvokem, který dívky unesl a jen jsem čekala, až na něj přijdou.. Uhodí na něj, zavřou ho a bude klid. Ale byla jsem na omylu, když na straně 420 jsem zjistila, že jsem si všechno myslela špatně! Bravurně napsaná kniha, která předčila ne jen mé očekávání, ale předčila všechny knihy, které jsem prozatím četla.
Ještě v této chvíli, když přemýšlím, co napsat do recenze, tak mám husí kůži, vzpomínám na děj, na situace, který zažíval jak Joe, jeho rodina, kamarádi, pohřešované a mám pocit, že nejsem "v bezpečí", ovšem, kdo v dnešní době je?

Pokud si tuto knihu nekoupíte, tak Vám osobně řeknu: "Řekni lituji" že jsi ji nečetl(a).

Kupte si ji tady: MUSÍTE JI MÍT !!

A na závěr, děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku.

A vy všichni, kdo si ji koupíte, napište mi, jestli to pro Vás taky je top, tak jako pro mě! :) Budu se těšit na Vaše komentáře :)

DaraMegan

1 komentář:

  1. Dobrý den, prolezla jsem celý internet a knihu nemůžu nikde najít. Kde jste prosím zakoupila knižní podobu?
    Děkuji za odpověď. Tereza

    OdpovědětVymazat