neděle 23. září 2018

Májové růže - Dot Hutchisonová

Autor: Dot Hutchisonová
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 359

"I když ji to frustrovalo, nikdy by se bývala nevzdala hledání své vlastní verze svatého grálu, protože někdy je důležitější cesta než její cíl."

Čtyři měsíce po výbuchu v Zahradě, kde zvrhlý psychopat držel mladé dívky, se agenti FBI snaží pomáhat přeživším s návratem do každodenního života. S blížícím se jarem však opět udeří sériový vrah a vyšetřovací tým musí pachatele dopadnout dřív, než se objeví další dívčí tělo s podříznutým hrdlem. Vše navíc nasvědčuje tomu, že to bude Priya, sestra jedné z prvních obětí. Pomůže agentům vraha dopadnout a pomstít smrt své sestry?

Dot Hutchisonová miluje bouřky, mytologii, historii a filmy, které je možné sledovat opakovaně. Je autorkou YA románu A Wounded Name, který vychází ze Shakespearova Hamleta. Titul Sběratel motýlů (The Butterfly Garden, 2016) získal ocenění Goodreads Choice Awards za rok 2016 v kategorii Horor. Práva na vydání byla prodána do několika zemí včetně Německa, Thajska, Bulharska, Itálie, Polska, Číny, Brazílie, Ruska, Turecka, Portugalska, Maďarska nebo Indonésie.

Po dočtení Sběratele motýlů, což je první díl série, ze které je i tato kniha, jsem byla nadšená, protože taková zvrhlost se mi už dlouho nedostala do ruky. Musím říct, že Májové růže už nepůsobí tak drasticky, a dokonce mi přijdou takové "jemnější", jestli to vůbec můžu napsat o nějakém thrilleru. Měla jsem při čtení mnohem více zapojenější emoce k jednotlivým hrdinům než u prvního dílu, ale co zůstalo stejné, opět mě pohltila zvědavost, jak to všechno je.

Priya žije se svou matkou a kdysi sestrou, která ovšem byla zabita sériovým vrahem. Priya je velmi zvláštní osoba, truchlí za sestrou po svém způsobu, který rozhodně není tuctový. Její matka také nepatří mezi ty rodiče, kteří se hroutí, když se stane nějaké neštěstí. A právě ta jejich vnitřní síla - dcery a matky - a jejich přístup k životu, který už nebude stejný jako dřív, mi velmi imponoval a líbil se mi jejich přístup ke všemu, co si pro ně osud přichystal. Jejich odvaha, jejich víra v sebe sama, jejich porozumění, to všechno bylo naprosto skvěle napsané.
Vyšetřovatelé, kteří se objevili i v prvním díle, se opět potýkají s nehezkým zločinem, navíc se starají o dívky, jež přežili první díl, Motýlí zahradu a Zahradníka. V tomto díle se příběhy prolínají, jako čtenář jsem se setkala s dívkami, které se snaží vrátit se do svého normálního života a k tomu jim pomáhá Edison, Mercedes a Vicky. Musím říct, že hlavně Edison se mi velmi líbil a autorka úžasně popsala určitou zodpovědnost, kterou můžou zvláštní agenti cítit k obětem.
Pokud začnete číst Májové růže, dostane se vám pod ruce případ sériového vraha, který zabíjí mladé dívky, a vždy jim kolem těla rozprostře nějaké kytky.
A ty kytky, které se vztahují k vraždám, začnou chodit Priye jako dárek. Je za tím ten vrah? Dává jí najevo, že bude další? Ale kytky nedostává poprvé. Je to teď nějak jinak?

"Třesou se mi ruce a celofán šustí. První Oreo mi dvakrát upadne, než ho pořádně chytím do ruky a tmavé drobečky mi ulpí na palci a na ukazováčku z toho, jak ho svírám.
Chutná jako popel.
Stejně ho spolknu a nacpu si do pusy další sušenku. Koušu ji jen zběžně, abych ji dokázala spolknout."

Kniha Májové růže nemá kapitoly. Jen je rozdělena na části, které nesou název kalendářního měsíce, ve kterém se příběh odehrává. Některé pasáže byli strhující a já se od čtení nemohla odtrhnout, některé byly sice pomalejší, ale to jsem brala jako čas na to, abych nabrala dech na další akci. Celý děj vypráví převážně Priya, někdy Edison, a je tam i pár odstavců, ze kterých k nám promlouvá sériový vrah. Je to takové zpestření, kdy jsem pronikala do myšlenek samotného vraha a jakmile mi došlo, proč to dělá, myslela jsem jen na to, co to je za psychopata.

Rozhodně doporučuji tuto knihu pro ty, kteří si přečetli i první díl. Jelikož se příběhy prolínají, i když ne hlavním případem, přesto by vám některé věci unikaly. A je škoda se nechat připravit o výborný čtenářský prožitek, který pro vás autorka nachystala.

Májové růže jsou opravdu dobrým thrillerem, který vás může překvapit. Doporučím jej všem fanouškům tohoto žánru a společně se Sběratelem motýlů se jedná o knihy, které by neměly chybět ve vaší knihovně.

Hvězdné hodnocení:


Za recenzní výtisk děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz, kde si knihu Májové růže můžete koupit.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat