čtvrtek 31. března 2016

Wonderland Země divů - Jennifer Hillier

Autor: Jennifer Hillier
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 384
Překlad: Lumír Mikulka

"Mezi rysy psychopatů patří vlastnosti jako narcisismus a nedostatek schopnosti vcítit se do druhých."

Slavný Jeffery Deaver o této knize řekl: "Neuvěřitelně napínavý příběh. Raději se hoďte v práci marod, protože od této knihy nedokážete nikam odejít, dokud ji nedočtete. Jo, a možná se doma raději zamkněte. Jen tak, pro každý případ." 
A měl velikou pravdu. Kniha přečtená jedním dechem. O co že vlastně tady jde?

Země divů (Wonderland) je zábavní park v jednom malém americkém městě ve státě Washington. Park, v němž nechybí dům hrůzy či muzeum klaunů, funguje jako lákadlo pro turisty a současně zdroj obživy pro celé měst. Přinejmenším do chvíle, kdy je v jeho areálu objeveno rozkládající se lidské tělo. Onoho dne, kdy je mrtvola nalezena, nastupuje coby zástupkyně šéfa místní policie Vanessa Castrová. A jako kdyby toho stále ještě nebylo málo, mizí rovněž mladý chlapec, který v zábavním parku pracoval. Vanessa, která začíná oba případy vyšetřovat, zjišťuje, že během posledních deseti let bylo podobných zmizení již více.
Řádí zde snad kdosi, kdo unáší a vraždí mladé chlapce? A jak to všechno souvisí se zdejším zábavním parkem? Vanessa se přestěhovala do malého města, aby unikla své vlastní minulosti. Nepostavila ale místo toho sebe i svou rodinu rovnou do středu tajemné hry zákeřného vraha? Jenže tato hra teprve začíná a její konec nedokáže nikdo ani odhadnout..

A s tím naprosto souhlasím, protože já si byla naprosto jistá, že vím, kdo je zlý a kdo je hodny! Pchááá...podd svícnem bývá největší tma, tudíž jsem zůstala zírat s otevřenou pusou a bez dechu, když jsem dočítala poslední stránky knihy. To jako vážně? Autorka překonala všechny mé očekávání. Tohle byla opravdu jízda!

"Ava se obrátila a spatřila zaměstnance v šedivé kombinéze stojícího kousek od jejího vozíku. Byl malý a podsaditý s tmavými vlasy ulízanými dozadu a kozí bradkou. Za ním byl velký kontejner na odpadky na kolečkách."

Kniha vychází již za pár dní, přesněji 13.4.2016 a já vám slibuju, že s její koupí neprohloupíte. Každý z vás, kdo miluje napětí, akci a trochu těch mordů, bude na výsost spokojený.
Samotná hlavní postava Vanessa je velmi sympatická ženská ve středních letech, kterou jsem si hned oblíbila. Pro její nezištnost, stavění se k věcem čelem a přístupu jak k výchově svých dětí, tak k práci. Nic se nemá přehánět, čímž se řídila, ale někdy je pořádně si máknout a to zvládala taky. Bavila mě! :) Fakt že jo!

Jedna z věcí, která se mi opravdu líbila hodně, tím myslím opravdu dost hodně, byly zvraty a rychlá dějová linka - ten pocit, že musíte oči popohnat, ať čtou rychleji ty písmena, jelikož už nutně musíte být na další stránce. A tam bum. A všechno je zase jinak. Kniha mě udržovala pořád ve střehu a v napětí. Po dočtení jsem se musela trochu vydýchat a když mám ve zvyku psát recenzi ihned, tady to nešlo, jak jsem byla zaskočená celým vývojem a musela si dát na chvilku "voraz". :)
A kdybych nebyla těhotná, tak si asi půjdu dát cigaretu, jak jsem byla vynervovaná. Ale v dobrém slova smyslu. Perfektní!

A ač to prostě nedělám, možná sem tam někdy, vlastně vůbec, já musím zmínit obálku. Protože je děsivá. Božsky děsivá. Od mala nesnáším klauny, ale miluju s nimi horory a u této knihy mám chuť si tu přední obálku utrhnout, zarámovat a pověsit.... no, možná na záchod? :) Je dokonalá. Je strašidelná. Je přesně taková, jaká má být, protože v Zemi divů na Elm Street by chtěl pracovat každý a já bych možná brala konkrétně Domeček pro panenky.. Co to znamená zjistíte při čtení, je to opravdu fajn. :))

Nezbývá mi tedy nic jiného, než se s Vámi rozloučit trochu ve stylu Nicka Bishopa, majitele Země divů.
Jsem nanejvýš potěšena, že jste se mnou na palubě, nepochybuji o tom, že zde prožiješ nejlepší chvíle v životě. A budeš si skutečně připadat jako v Zemi divů!
Se srdečným pozdravem
Nick Bishop, Daramegan
majitel zábavního parku Země divů, Inc., majitelka tohotot blogu :))


Děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku a všichni, kteří by si tuto fakt dobrou knihu chtěli přečíst, můžete si ji koupit v předprodeji zde. Se slevou. Uuuuu :))

Poslední věc, co mě zajímá - tak co, jdete do ní? :)

Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat