pondělí 21. prosince 2015

Popel všechny zarovná - Dominik Dán

Autor: Dominik Dán
Rok vydání: 2015
Počet stran: 400
Nakladatelství: Slovart

Detektivní román Popel všechny zarovná vypráví o dvou zločinech. Jedním je vražda staré ženy, kterou kdosi brutálně rozsekal mačetou. Druhým je smrt mafiána. Během vyšetřování vyjde najevo, že mafie se podílela na únosu syna vysokého státního činitele. Avšak stopy vedou od mafie k tajné policii..
Popel všechny zarovná je kniha plná pochybných kreatur, mafiánů a tajných agentů. Autorovy dvacetileté zkušenosti ji dodávají na věrohodnosti. Najdete v ní skutečnosti, při nichž zamrazí a jež by raději měly být fikcí. A naopak literární fikce působí díky znalosti policejní práce autenticky. Vše vypadá věrohodně a je na vás, co budete pokládat za realitu a co už za fikci. Možná při četbě zatoužíte po zbrani kvůli své bezpečnosti. Ale nedělejte to!


Když jsem začala číst, byla jsem ráda, že je Krauz zpátky, jelikož jeho břitký humor je nezapomenutelný. Tato kniha je první ze série, ale kupodivu jsem ji četla až jako poslední, protože je čtu podle toho, jak vychází u nás v ČR. I když mi přijde tato kniha o dost slabší než ostatní, i tak si na ni najdu pozitiva, která mne bavila.
A utvrdila jsem si jednu věc - žeru Krauze. Jeho postava je naprosto úžasná. Jeho styl, chování i když né vždy čestné, je přesně takové, jaké bych od něj čekala. Prostě mi sedí na všechny strany. Typ chlapa, kterého baby musí zbožňovat. :)

Dlouho mi trvalo, než jsem se do knihy začetla. I když jsem byla natěšená jako sáňky na sníh, tak po otevření to nešlo. Navíc mne ze začátku vadilo rozdělení kapitol. Protože jsou, podle mne, moc dlouhé a tím to trochu kazí pocit svižné četby. Chtělo by to možná trochu více rozkouskovat. Ale od druhé poloviny knihy jsem se dokázala začíst, nic mi nevadilo a jen jsem si potvrdila, že je to opravdu autorovo dílo. Popisy osob a hlavně smýšlení Krauze, Fischera a spol. byl takový, jak ho známe z ostatních knih. Druhou část jsem přelouskala během jednoho odpoledne, kousala si nehty a konečně mi začalo všechno docházet.


Závěrem můžu říct, že kniha je povinností pro fanoušky Dominika Dána. A pokud se mezi vámi vůbec ještě vyskytuje někdo, kdo od tohoto autora nic nečetl, tak začněte například Básníkem - ten je naprosto a dokonale perfektní. :)

Krásné svátky Vám přeji všem,
Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat