pondělí 6. června 2016

Rudé paprsky severního slunce - Markéta Hejkalová

Autor: Markéta Hejkalová
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Hejkal
Počet stran: 216

Česká žena Monika neví, co si dál počít se životem. Pak odjede s manželem, badatelem blíže nejmenovaného ústavu pro zkoumání totalitní minulosti, na několik měsíců do Jižní Koreje. Tam se bezhlavě zamiluje do muže, o němž ví jenom to, že v něm potkala svoji druhou polovinu. Zrovna tak dobře ví, že jejich veliká láska jednoho dne skončí, protože v obyčejném lidském světě nepřežije. Věčné štěstí a muže na celý život hledají i další hrdinky románu: paní Song, již manžel přiměl k útěku ze Severní Koreje, úspěšná česko-finská podnikatelka Kamila, která už nevěřila, že potká toho pravého, i tajemná slečna Lee. Která z nich nepřežije? Kruté paprsky severokorejské diktatury dopadají až do Soulu, do univerzitního kampusu, ztracených zákoutí i purpurového pokoje hodinového hotelu Ben Hur. Ale nejen tam. Ženy netuší, že jsou jen loutkami v podivné hře a jejich pohyby řídí neznámé vzdálené ruce. Nebo až příliš blízké? Kniha Rudé paprsky severního slunce je originálním spojením tklivého milostného příběhu a napínavé detektivky a čte se jedním dechem.

"Minjong mi řekne datum. Za tři týdny. Uleví se mi - mám hodně času na těšení i na vymýšlení výmluvy pro Michala. A hlavně to stihnu, ještě budeme v Koreji."

Před pár dny psala sama autorka na jedné facebookové stránce, že nabízí svou knihu k recenzi. Kdo mě zná, není překvapen, že jsem se toho chytla. Napsala jsem paní Hejkalové krátkou zprávu a za dva dny měla knihu doma. A jsem ráda, že tento čin byl uskutečněn, příběh se mi líbil a já vám teď napíšu trochu víc.

Hlavní příběh se točí kolem Michala Tomana a jeho ženy Moniky, kteří odletí do jižní Koreje. Michal za prací, na půl roční stáž a jeho manželka jako doprovod. Doma v Česku nechávají svou dceru Petru u babičky.
Jednoho dne vyrazí Michal do kampusu na přednášky a Monika najde na zemi účtenku z hotelu Ben Hur. A tím začne kolotoč všelijakých událostí, které se týkají obou hrdinů.
Jelikož je do všeho zapojena vláda severní Koreje, která má prsty všude, nikdo si nemůže být ničím jistý. Chvílemi mi přišlo, že nikdo nemůže věřit ani sám sobě.

Ze začátku jsem měla strach, že politiky v příběhu bude moc a já nebudu schopna vše pobrat a neužiju si čtení. Mýlila jsem se. Vše do sebe zapadalo a místy jsem měla pocit, že opravdu nevěřím vlastím očím, když autorka pomalu odkrývala pravou identitu všech hrdinů. Každý byl zapojený do něčeho jiného, přitom dohromady to byl celek, který dával smysl, jak v mé hlavě, tak na stránkách.

"V pokoji hodinového hotelu se našla mrtvá žena. Zpočátku to vypadalo jako běžný případ, jaké policie v metropoli řčší několikrát do měsíce. Do hodinových hotelů chodí buď prostitutky, nebo dámy, které chtějí přistihnout manžela při nevěře a zajistit si tak vyšší výživné po rozvodu."

Velmi se mi líbilo, že i ve zdánlivě složitém příběhu byla jednoduchost, s lehkostí jsem příběh pochopila a užívala si jeho čtení. Kniha je útlá, má 216 stran, tudíž čtení mi nezabralo ani dva dny. A můžu s klidným svědomím říct, že to stálo za to a doporučit všem ženám. Léto klepe na dveře a tato kniha je ideální nejen k vodě, ale také třeba na chatu, kde si při východu (nebo klidně západu) slunce můžete vychutnat příběh dvou obyčejných Čechů v neobyčejné zemi.

Děkuji autorce, paní Markétě Hejkalové, za poskytnutí recenzního výtisku a pokud hledáte něco pohodového ke čtení, tak si kupte tuto knihu přímo tady.
Doufám, že se vám kniha bude líbit a až si ji přečtěte, tak si vzpomeňte, že jsem zvědavá na vaše reakce! :)

Mějte se krásně!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat