úterý 23. února 2016

Poslední modlitba - Veronika Černucká

Autor: Veronika Černucká
Nakladatelství: MOBA
Rok vydání: 2016
Počet stran: 328
Edice: Původní česká detektivka

Pro mne existují dva druhy detektivek. Ty první jsou takové, kdy knihu čtu a čtu a čtu až ji dočtu celou, vyřeší se případ a potom začnu teprve uvažovat, zda-li jsem měla nebo neměla tušení, kdo je viník. A pak jsou ty druhé detektivky, kdy v průběhu čtení mě to baví hádat, přemýšlet, chovat se jako vyšetřovatel a snažit se dokázat vinu tomu nebo tamté osobě. A ty jsou více záživnější, protože máte pocit, že jste přímo na místě činu. A tato kniha je přesně ona. Byla jsem v Třenově a řešila jsem s kámoškou Tarou vraždy! :)

"PROTOŽE ON JE JAKO PITBUL. ZAVĚTŘÍ, ZAKOUSNE SE A NEPUSTÍ."

Tara je svérázná ženská, která se s ničím nepárá, správná ranařka, trochu drzá, trochu surová, ale dobrá. Takový ten typ baby, která přitahuje chlapy jako vosy sladké, ale přitom se přiblížíte a dostane 220V. :) Má ten správný náboj v sobě. No a je povolána do Třenova, kde došlo k úmrtí jednoho investigativního novináře Vrány. Byl ubodán v pronajatém pokoji, když přijel na oslavy Třenovského kláštera. A co čert nechtěl, asi někdy před 20ti lety došlo k vraždám mladých dívek a celý Třenov volá na poplach, že vrah se vrátil.
Tara se svým důvtipem, inteligencí a mozkovými závity se zakousne jako pitbul do tohoto případu a snaží se dopadnout vraha Vrány. Ale těžko říct, jestli se ji to podaří. Zůstane jen u jedné vraždy? Nebylo by lepší vyřešit vraždy dívek, které se odehrály dříve a tím dát klid a pokoj celému Třenovu?
Na všechny tyhle otázky dostanete odpověď v knize Poslední modlitba, kterou napsala autorka Veronika Černucká.

I když bych mohla napsat, že tato kniha pro mne byla jednohubkou, protože jsem ji měla přečtenou za den a kousek, tak rozhodně musím zmínit, že měla pořádně tvrdou kůrku. A to konkrétně v případě vyřešení zločinu. Přestože se kniha velmi lehce četla, tak jsem neustále měla myšlenky jinde a přemýšlela, kdo kruci tohle udělal a kdo udělal tamto a co ten dotyčný s tím má společného a pořád dokola. Kniha mi nedala spát. Před usnutím jsem se točila v posteli jak na obrtlíku a pořád si snažila dát dohromady souvislosti. Přiznám se, na něco málo jsem přišla, i když musím chtě nechtě přiznat, že jsem pořád byla na vážkách a celé bych to nevyřešila.

Mi se tato detektivka líbila tak, že dávám plný počet bodů a neváhám. A to hned ze dvou důvodů. Za prvé, případ je složitý, nevyřešila jsem, překvapení se konalo a celé se mi to líbilo. A druhým důvodem je, že se jedná o autorku naši, domácí a já jsem ráda, když můžu vychválit českého autora! :)

Tak teď doporučení a poděkování. Doporučuji knihu těm, kteří mají rádi detektivky (to je jasné), může se to líbit i těm, kteří mají rádi svérázné hlavní hrdiny (Tara fakt stojí za to) a já bych i řekla, že je to pro všechny od 15ti let :D
A poděkování směřuje nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku.
Vám, kteří si chcete knížku pořídit, přikládám odkaz na eshop, kde vás to vyjde finančně nejlépe. :)

Pěkný den,
Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat