pátek 26. května 2017

Nebuď dlouho vzhůru - R. L. Stine

Autor: R. L. Stine
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 248
Rok vydání: 2017

"Poslouchej mě, Liso. Ta ulice je vážně prokletá. Není to vtip. Nevymyslel jsem si to. Učíme se o Fear Street a rodině Fearových ve škole. Opravdu."

V malém městě Shadyside raději nezůstávejte vzhůru moc dlouho, protože se může stát něco strašného...
Lisu Brooksovou pronásledují dnem i nocí noční můry a halucinace. Mohla je způsobit hrůzostrašná nehoda, kvůli které strávila v nemocnici celé týdny?
Když Lisa zjistí, že sousedka hledá chůvu pro malého syna, skočí po té příležitosti, aby přišla na jiné myšlenky a něco málo si vydělala. Jenže pak začnou ty vraždy - a její kamarádi jeden po druhém umírají. Staly se Lisiny noční můry skutečností?

Robert Lawrence Stine je proslaven svou sérií Stopy hrůzy a nyní v nakladatelství Baronet vychází další série, Návrat do Ulice strachu. Jako první jsem vám představila Ostrov strachu (recenze zde) a nyní je na pořadu dne další kniha, s názvem Nebuď dlouho vzhůru.

Hlavní hrdinkou je Lisa, která se do Shadyside přestěhovala i se svými rodiči docela nedávno. Nemá ještě moc kamarádů, takže se upíná na ty dva, kteří ji jsou nejblíže. Nate a Saralynn. S Natem začala chodit, jsou spolu asi měsíc, pořád má ovšem podezření, že Saralynn, i když je její nejlepší, možná jediná kamarádka, má k Nateovi blíž, než by měla mít.
Po nehodě, která ji obrátí život vzhůru nohama, se potřebuje co nejdříve vrátit do běžného života a proto se rozhodne dělat chůvu osmiletému chlapci. A místo, aby se ji život vracel do normálu, propadá se do naprostého pekla.

Po přečtení Ostrova strachu jsem se na další dílo těšila. Příběhy jsou lehce a příjemně mrazivé, pokud má čtenář, tak jako já, bujnou fantazii, můžou být i strašidelné. Další výhodou je, že se čtou velmi dobře, kapitoly jsou krátké, jednoznačné a protože se R. L. Stine snaží dát do pár stránek pořádný příběh, tak je čtení také napínavé a akční. Na každé stránce se něco děje.

V této knize si autor pohrává s fantazií čtenáře. Vytvořil tak trochu scifi svět, ve kterém měl pro mne, jako čtenáře, připraveno pár překvapení. A vůbec jsem nečekala určité věci a zvlášť u jedné jsem se přistihla, že mám oči vyvalené jak puk.

"Musela jsem se nadechnout. Slova se ze mě řítila jako z prudkého vodopádu. Věděla jsem, že to, co říkám, zní šíleně. Jenže jsem zoufale toužila po tom, aby mi uvěřil, chtěla jsem, aby viděl, co jsem objevila."

Při čtení jsem se opět skvěle bavila a musím říct, že se mi tento díl líbil asi ještě o něco více, než ten první. To nadpřirozeno, které se v tomto příběhu objevilo, tomu dodalo tu správnou šťávu. Navíc mi přišel děj více napínavý než u Ostrova.

Opět kniha, kterou doporučuji. Pokud máte chuť na něco, co vám trochu pocuchá nervy, tak se pusťte do tohoto příběhu. Nic tím nezkazíte a přečtete si jednohubku, která vás okouzlí a u které vás zamrazí. :-)

Děkuji nakladatelství Baronet za zaslání recenzního výtisku a pokud si jej chcete koupit, tak můžete přímo tady.

Mějte se krásně a přeji všem příjemný den!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat