neděle 27. listopadu 2016

Papírová srdce - Claire Contreras

Autor: Claire Contreras
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 392

"Potom jsme už ba mlčeli, dokud jsme nedošli k malé restauraci. Posadili jsme se ke stolku u kuchyně. Otevřel zápisník a něco si do něj zapsal."

Ztratil jsem ji. Ne, neztratil. Odehnal jsem ji. Odjakživa byla moje nejlepší kamarádka. Neměl jsem se do ní zamilovat. Choval jsem se lehkovážně a jí to zlomilo srdce. Myslel jsem, že jsem se zachoval správně. Uběhly roky a teď se mnou musí pracovat. Připomíná mi, proč jsem se do ní zamiloval. Ale tentokrát udělám všechno, co bude v mých silách, abych ji už nikdy nenechal odejít.

V únoru tohoto roku jsem četla Kaleidoskop srdcí (recenze zde) a byla jsem si jistá, že jakmile autorka napíše něco dalšího, tak si to musím přečíst. Stalo se. A jsem spokojená. Dva dospělí lidé, Mia a Jensen si spolu hrají na kočku a myš. Sekundují jim skvělí a vtipní přátelé.
Celý příběh je hrozně milý a vyprávěn z pohledu Mii. Ovšem po skoro každé kapitole se objevily fejetony Jensena, které tomu dávaly ještě větší šmrc.

Ač jsem již od začátku tušila, jak to dopadne, vůbec mi to nezkazilo zážitek ze čtení. Autorka si vyhrála s postavami, s dějem, s tématem jako takovým. Navíc se mi velmi líbil sen Mii, který se začal pomalu plnit a popsání situací, které byly určitým způsobem zachyceny (jak nemůžu prozradit :-)).

Claire Contreras mě dokázala přesvědčit, že ti lidé z knihy existují. Opravdu. Nenašla jsem tam žádné scény či dějové momenty, které by nebyly uvěřitelné. Všechno odpovídalo. A mé srdce zpívalo. Momentálně se zmítá má duše hormonální nerovnováhou (jsem matka :-)), takže tato kniha byla pro mě jako stvořená.

"To mě na tom uklidňovalo: že navzdory rozdílu ve věku, rase, pohlaví a všem, co nás odlišuje, jsme všichni stejně zmatení, stejně ztracení."

Je to romantická kniha a i když takové až moc nečtu, jsem si jistá, že v případě Contreras udělám vždy výjimku. Jako autorka se u mě osvědčila, navíc nedává sex na každou druhou stránku, což velmi oceňuji. Dělá mi problém číst jak ji uchopil a... a proto jsem ráda, že se autorka v tom nevyžívá a spokojí se jen s několika záchvěvy. :-)

Doporučuji všem ženám, dívkám, slečnám, které mají rády romantiku. Protože tady ta romantika přím stříká, je to skvělý příběh, u kterého se budete bavit od začátku až do konce.

Děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku a pokud si budete chtít knihu koupit, třeba k vánocům, tak můžete přímo tady.

Četli jste? Chystáte se?
Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat