neděle 25. října 2015

Služebná a vrah - Sam Thomas

Autor: Sam Thomas
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 328
Orig.název: The Harlot´s Tale
Překlad: Martina Buchlová


                                                                 zdroj obrázku

" A dnes to byla děvka, kterou ubodali k smrti. Kvůli takové práci jsem se ani já, ani žádná jiná žena porodní bábou nestala, ale byla to moje povinnost. Obrnila jsem se před hrůzným úkolem, který mě čekal."


Už je tomu rok, co porodní bába Bridget Hodgsonová se svou pomocnicí Marthou a synovcem Willem odhalila vraha své přítelkyně. Od té doby se v Yorku mnohé změnilo - moci se chopili puritáni a neskutečná vedra panující toho roku vysvětlují Božím zásahem a Jeho hněvem, který se snesl na město a který má smést všechny hříšníky. A jak se zdá, Bohu se v tomto záměru daří více než dobře, neboť brzy dojde k několika vraždám prostitutek i jejich zákazníků. Lady Bridget Hodgsonové je však jasné, že za vraždami stojí spíše někdo z masa a kostí a tak se se svými pomocníky vydává do ulic, aby vraha společně vypátrali. Seznam podezřelých je více než pestrý...

                                                                       zdroj obrázku

Po první knize, kterou jsem od tohoto autora četla, Zločin v Yorku, jsem se těšila na další knihu. Byla jsem mile překvapena, jak se dá do 17. století zahrnout svérázná lady Bridget, s ještě svéráznější Marthou.
Příběh se mi líbil natolik, když jsem zjistila, že bude další díl, musela jsem ho mít. A právě teď vám na něj zde píši svůj názor.

Kniha, s titulem Služebná a vrah, je poněkud morbidnější než první díl. Více krve, více detailnějších popisů, kdy si představíte i to, co nechcete - to mi věřte. Ale přitom, když se podívám zpětně, si to bez těch nechutných popisků představit nedovedu.

Ve chvíli, kdy se ve městě, v Yorku, objeví kazatel Ward, který je naprostý fanatik, přijede s rodinnou a začne celý York štvát proti prostitutkám, tak v tu chvíli se začnou dít podivné věci. Ward a jeho příbuzní mají nesmírně mnoho "oveček", které mu věří každé slovo a když dojde k první vraždě prostitutky, vůbec nikdo, ani samotná lady Bridget nemá představu, kdo za tímto hrůzným činem stojí.
Jak už to tak bývá, vražd přibývá a vrchní představitelé města nejsou schopni dopadnout vraha. Ani ukázat spojitosti, nedokážou si poradit s nastalou situací a tak na scénu vstupuje lady Bridget s Willem a Marthou a ujímají se případu.. I když, ne vždy hrají čistou hru... A ne vždy jsou oni lovci...
A taktéž, kazatel Ward by si mohl nechat vytetovat i s celou svou rodinkou na čelo - "káže vodu, pije víno". :)

Autor si opět perfektně pohrál s postavami, kdy dokázal jednoduše, nenuceně popisovat jak smyslové pochody hrdinů, tak jejich vztahy. Prostě je vám předloženo něco, čemu rozumíte hned od začátku, víte kdo je kdo a jaký má pohled na vše, co se kolem děje, aniž by se to muselo zdlouhavě vysvětlovat.

Samotný příběh je klasická krimi, zasazená do minulosti, ovšem na kráse ji to neubírá. Ba naopak. Vezměte si kupříkladu to, jak se dopravovali do "místa činu". Nebyly žádné auta s majáky, taxíky ani nic takového, hezky pěšky, po svých nohou spěchali tam, kam museli. Co museli nachodit kilometrů. Postavičky jako lusk. :)

Celkově jsem s knihou opět spokojená, líbila se mi. A zápletku rozluštíte až na posledních stránkách, což je velké, opravdu velké plus. Do konce nevíte, co se ještě semele.
Za mě to je plný počet bodů, nemám nic, co bych vytkla. Tedy alespoň mne nic nenapadá. Má to pořádný děj, má to spád a švih, nenudíte se, ubíhá to rychle a přitom si z toho odnesete nějaké ty poznatky. 

Knihu vám doporučím a za mne, byl by to dobrý knižíšek pro maminky nebo tatínky :)

Nedílnou součástí této recenze musí být poděkování nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku a pokud si přejete koupit tuto knihu, tak můžete tak učinit zde.

Krásný den,
Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat