pondělí 2. dubna 2018

Neplakej - Mary Kubica

Autor: Mary Kubica
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 312

"A protože Ben je chytrý, umí logicky myslet a je systematický (zatímco já ani jedno z toho nejsem, a proto by byl perfektním jin k mému jang), odloží emoce stranou a soustředí se na jediný úkol."

Pohřešovaná dívka...
Chicago: Jednoho dne brzy ráno zmizí beze stopy ze svého bytu Ester Vaughanová. Její spolubydlící Quinn hledá stopy, ale jediné, co objeví, je schovaný dopis nadepsaný "Miláčku", který obrátí vzhůru nohama všechno, co o Ester věděla.
Cizinka...
Jezero Michigan: V poklidné kavárně, kde pracuje osmnáctiletý Alex Gallo, se objeví tajemná dívka. Od prvního okamžiku ho přitahuje. Co však začíná jako nevinná zamilovanost, rychle přerůstá v něco mnohem zlověstnějšího.
Jsou obě dívky těmi, kterými se zdají být?
Jak Quinn, tak Alex si brzy začnou pokládat otázku, jestli tu druhou osobu vlastně znají? A pokud ne, jak si můžou být jistí, že jim říká pravdu?

Mary Kubica je autorkou světových bestsellerů Hodná holka a Andílek. Studovala na Miami University v Oxfordu ve státě Ohio, kde získala magisterský titul v oboru dějiny a americká literatura. Žije nedaleko Chicaga s manželem a dvěma dětmi.

Příběh je vyprávěn ze dvou pohledů. Quinn a Alexe.
Quinn je mladá dívka, která má práci a užívá si svého, svobodného života. Její spolubydlící, Ester, která je zároveň její nejlepší kamarádka jednoho dne zmizí. Když začne šmejdit u Ester v pokoji a hledat stopy, aby dokázala kamarádku najít, objevuje spoustu věcí, které jí nedávají logiku...
Alex je svobodný, mladý kluk, pracující u jedné starší paní v její kavárně jako umývač nádobí. Pracuje tam už dlouho, a protože žije v malé vesnici a nevypadá to, že by ji kdy opustil, tak se celkem spokojený se svým životem. Až jednoho dne, jedna krásná, neznámá návštěvnice kavárny, které si nejde nevšimnout, mu obrátí život vzhůru nohama.

Přiznám se k jedné věci. Cokoliv, co vyprávěla Quinn, jsem si užívala od začátku. U Alexe jsem měla lehké problémy se začíst, měla jsem chuť přeskakovat jeho kapitoly, ale samozřejmě mi bylo jasné, že to nejde, aby mi neutekly důležité informace. I tak jsem se u Alexe začala bavit až někdy kolem poloviny knihy. Autorka uměla skvěle ztvárnit roli Quinn a popisovat její pocity, ale Alex ji činil problémy. Přišlo mi to nudné a zdlouhavé. Možná je to tím, že je to kluk? Těžko říct...

Ovšem, pominu-li tento lehký zádrhel, tak musím uznat, že kniha je to opravdu velmi povedená. Rozuzlení jsem sice nějakým způsobem předpokládala, ale i přesto jsem byla překvapená, jak se s tím autorka poprala. A hlavně obdivuji Mary Kubicu za to, jak dokázala nám, čtenářům, položit tolik otázek v průběhu děje, které nás nutí číst, dokud se nedostaneme na konec. To se mi líbilo, ten pocit, že stále je ve vzduchu hromada nezodpovězených věcí a já se musím dozvědět, co to všechno znamená.

"Chtělo se mi na ni začít křičet, vynadat jí na veřejnosti, pustit se s ní do holčičí rvačky na přeplněné chodbě naší státní střední školy, tahaly bychom se za vlasy a vytáhly přitom svoje kočičí drápy, abychom si mohly vzájemně vyškrábat oči, zatímco davy puberťáků by tomu všemu přihlížely, někteří by nám fandili a někteří by se nám pošklebovali."

Od autorky jsem četla již její prvotinu, Hodnou holku, a proto jsem věděla, co od ní očekávat. Vím, že není žádný obyčejný pisálek, ale dokáže vymyslet obdivuhodně napínavou zápletku, která bude čtenáře bavit. A nejinak je to u této knihy, Neplakej.
Navíc jsou kapitoly skvěle rozvržené, nejen, že krátké, ale také zakončí děj v nějaké důležité chvíli a proto má čtenář pocit, jako by mu něco uteklo, kdyby nečetl hned dál.

Pokud máte rádi psychologické thrillery, rozhodně vám tuto knihu doporučuji. Můžu zodpovědně napsat, že je to velmi napínavý příběh, který s postupem času graduje a konec, ač může být pro někoho méně překvapivý, je určitě zpracován dobře, tudíž budete, když už ne překvapeni, tak dozajista potěšeni.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Omega za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit:
knihy Omega
knihy Dobrovský

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat