úterý 13. června 2017

Kouzla vzhůru nohama - Kamínky a balvany - Sarah Mlynowski, Lauren Myracle, Emily Jenkins

Autor: Sarah Mlynowski, Lauren Myracle, Emily Jenkins
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 178

"Děti ze třídy Kouzel vzhůru nohama vědí, že jejich magie se trošku vymkla. Ale proto ještě nejsou divné - jenom jsou prostě lidi."

Ve škole kouzel se dějí podivné věci - a může za to předmět, zvaný kouzla naruby! Ano, Marigold zmenšila Lacey Clenchovou na velikost hmyzu. Ale to byla nešťastná náhoda. Ano, většina lidí nebyla připravená na to, že se Nory promění v chobotěně (to je napůl štěně, napůl chobotnice) - ale Nory rozhodně nepomíchala chapadla s tlapičkami úmyslně. A Bax sice trpí nešťastnou magickou poruchou, při níž občas zkamení, ale přísahá, že s kamenitými kouzly, která se vyskytují na školních chodbách, opravdu nemá nic společného.
Když nastane průšvih, je moc snadné ukázat prstem na děti s nejprůšvihovějšími magickými schopnostmi. Jenže studenti "kouzel vzhůru nohama" se nehodlají dostat do maléru. Místo toho se rozhodnou zjistit, co se ve skutečnosti děje - a nastolit ve škole znovu pořádek dřív, než se stane něco fakt hnusného.

V minulé recenzi na první díl Kouzla vzhůru nohama jsem vám představila všechny tři autorky, které mají na svědomí tyhle naprosto dokonalé knížky. Pokud si to nepamatuje, nedej bůh, jste tu recenzi neviděli, tak tady máte odkaz.

A teď něco málo k ději. Protože je opravdu napínavý a vaši nejmenší nebudou chtít přestat číst nebo poslouchat, dokud se všechno nevyřeší. Jednou ráno totiž přijde Nory a její kamarádi a spolužáci do školy a všude jsou kameny a balvany. Co je nejhorší, i veškeré osobní věci, knihy, učebnice, mobily, všechno je z kamene. A protože Lacey napadne KVN třídu, že za to můžou oni, začne boj o to, aby se našel pravý viník. Jinak hrozí zánik třídy Kouzel vzhůru nohama, žáci se rozloučí a každý půjde na jinou školu a to je pro Nory, Elliota, Baxe a ostatní nemyslitelné. Takže se musí pustit do vyšetřování, aby rychle zjistili, kdo za tím stojí. Lacey si stojí za svým a dokonce začíná sepisovat petici, aby třídu Nory zrušili a žáky vyhodili, protože jsou nebezpeční...

"Trenér natáhl ruku. Nory na ní přistála. Zadíval se na ni. Hladil si bradu. "Podívejme na tebe!" pronesl. "Fascinující. Ze tří čtvrtin komár a jen z jedné čtvrtiny kotě. Už jsi někdy zkoušela dělat hmyz? Měl jsem na vysoké přítelkyni, která uměla komára a stonožku. Každé zvlášť, samozřejmě."

Díky tomu, že už se s hrdiny Kouzel vzhůru nohama setkáváme již podruhé, tento příběh je rychlejší a má svým způsobem spád. Jako čtenář jsem nemusela přemýšlet a dávat si do souvislostí, co se stane když... A prostě si jen užívala samotné čtení.
Autorky se do toho opřely, jen co je pravda, a přidaly hned dva důležité body, které se musely vyřešit a taky samozřejmě z nich na konci plynulo patřičné ponaučení, které jednoduše do dětských knih patří.
Navíc, konečně jsem přišla na chuť všem dětem ze třídy vzhůru nohama. V prvním díle jsem byla zaražená z Baxe, můžu vám slíbit, že ve druhém díle pochopíme proč a hlavně, začne se měnit, přímo před očima čtenáře. Což se mi líbilo a přistihla jsem se, že se usmívám - jo! Jsem dospělá, stará baba a culila jsem se nad dětskou knížkou! :-)

Opět určitě doporučuji, protože pokračování má šťávu a pokud jste svým ratolestem koupili první díl, druhý je nutnost. Přišel mi o malilinko lepší. A ty kouzelné obálky, kotě, vlastně drakotě Nory je skvostná. :-)
Jsem fanynkou Kouzel vzhůru nohama a doufám, že i můj maličký jednou bude. Však já mu to vysvětlím až povyroste, kdyby se cukal. :-)

Děkuji nakladatelství Baronet za zaslání recenzního výtisku a pokud si jej chcete koupit, tak tady máte odkaz.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat