pátek 28. října 2016

Nezlomná - Lesley Pearse

Autor: Lesley Pearse
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 432

"Vzal ji za ruce a políbil na špičky prstů. „Nemůžu ti ani říct, kde budeme žít, protože nevím, kam mě přeloží. Ale rozhodně bych tam chtěl být s tebou, ať to bude kdekoli.“
„Mně by nevadilo, ani kdybychom žili na poušti, na vrcholku hory nebo na Měsíci, hlavně že budeme spolu,“ vydechla a po tvářích se jí kutálely slzy štěstí."

Belle Reillyové je teprve dvacet let, přesto toho má už mnoho za sebou - únos, znásilnění, prodej do nevěstince. Ačkoli se musela stát prostitutkou, nenechala se zlomit a nakonec se jí podařilo vrátit zpátky domů. Provdala se a uskutečnila svůj dávný sen - otevřela si dámské kloboučnictví. Jednoho dne však do obchodu vkročí Etienne, muž, který jí před lety zachránil život. Setkání v obou rozvíří city, jenž měly zůstat zapomenuty. Belle však čekají další útrapy a zkoušky...

Určitě máte ještě v živé paměti mou recenzi na Společnici, což je první díl této knihy. Přísahám, že jsem tohle nečekala. Stejně dobré jako první díl. Tedy ne, lžu! Ještě lepší! To, co autorka předvádí na stránkách příběhu, je naprostá lahoda.
Sice jsem si v některých chvílích říkala, že opravdu není normální, jelikož s některými postavami zamávala tak, že by mě to ani ve snu nenapadlo, ale celkově je to skvělá kniha, kterou doporučuji všem.

Belle, což je hlavní hrdinka, jsem si oblíbila už v prvním díle. A v Nezlomné je to neměnné. Žena, která přežije tolik příkoří, dokáže se orientovat v jakékoliv situaci a přitom si zachovat nadhled, je naprosto obdivuhodná.
Nejdříve se může zdát, že po tom, co vše zažila v prvním díle, se ji dostane pohádkového života, ale autorka ji vytvořila jinou cestu, trnitou, kterou se bude muset opět prokousávat hroznými, drsnými zkouškami, které ji život položí pod nohy.
Ocitáme se v době, kdy začíná první světová válka, poté, aby toho nebylo málo se objevuje španělská chřipka a vše je najednou a velmi rychle naopak.
I přes hromadu otřesných událostí, které vás nenechají chladnými a budete se modlit nejen za Belle, ale také za Mog, Noaha a spoustu dalších, se najde v příběhu místo, a ne jedno, které vám vykouzlí úsměv na rtech. Nechybí zde špetka romantiky, lásky, porozumění, což je příjemné zpestření vcelku katastrofického příběhu.

"Z Francie se stala válečná zóna, místo plné zkázy a bitevních polí, na nichž nezůstal jediný strom nebo keř, masových hrobů, spěšně vybudovaných nemocnic, skladišť zásob, silnic hemžících se nákladními vozy, děly, koňskými povozy a pochodujícími vojáky."

Jsem naprosto nadšená, jak se příběh vyvíjel. I když jsem místy měla pocit, že autorce napíšu "drsný" email, co to jako má znamenat, protože... (tohle vám neprozradím), tak přesto jsem na konci vychladla.
Kniha je opravdu skvělá a po dlouhé době dávám plný počet hvězdiček. Příběh mě převálcoval, jedno oko nezůstalo suché, brada mi spadla až na zem, autorka se mi svými postavami dostala pod kůži.
Dokonalé a všem ženám doporučuji. Bude vás to bavit.

Děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku a pokud si budete chtít knihu koupit, tak můžete přímo zde.

Četli jste? Chystáte se?
Krásný večer,
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat